ROSWELL SENSATION: What is said in alleged DIA 'UFO and alien leaked report’?

0
102
Power Quadrant


GETTY

The allegedly leaked document contains six pages on the Roswell UFO.

Express.co.uk yesterday told how claims of the document emerged in the US.

Heather Wade, host of US late-night online paranormal radio show Midnight in the Desert, claims to have obtained the extensive US Defense Intelligence Agency (DIA) report into a number of alleged alien and UFO incidents including the infamous Roswell mystery.

She claims the document came from a known, but unnamed source, and has been passed to nuclear physicist Stanton Friedman, who is a long term Roswell believer and investigator.

Roswell has been at the heart of the UFO scene since in July 1947 the military sensationally announced in a press release it had found the remains of a crashed flying saucer in the desert nearby.

But the following day it retracted the statement, saying it was in fact a damaged US Air Force weather balloon.

Witnesses later came forward to say there had been alien bodies within the “crashed craft”, which along with the wreckage were then taken to a top-secret US military base.

The seemingly undated 47-page ‘leaked’ dossier contains a six-page report on the Roswell incident, detailing how the UFO came down on July 2 or 3, 1947, and four decomposing alien bodies were recovered two miles from the crash site a week later.

It then says the initial press release about a flying saucer being found was sent out without senior or Pentagon approval, before the “weather balloon cover up” was set in motion.

The report states: “The crash near Roswell occurred sometime in the evening of July 2/3 1947.

“At about 8.47 pm at least two dozen persons in the area observed a bright yellow or “sun coloured” disc-shaped object over the area.

“On July 3, in the early afternoon, the widely scattered wreckage was discovered by local ranch manager William Brazel and his son and daughter.”

It said the manager reported the incident to officials at the Roswell Field Army Air Forces base, and two men, Major Jesse Marcel, and Captain Lee (Carns or Cerns) were sent to recover evidence.

When they returned to Roswell Fields, the reported to Colonel William Blanchard, who released the press statement about a flying saucer.

The report states: “This was phoned into an Albuquerque, New Mexico, radio station without approval from higher level command in the Army Air Corps.

“Indeed, no one in the Pentagon, or anywhere else was notified or consulted prior to the release of this information.”

The report said the crash was 75 miles south west of the air base.

It said: “Aerial reconnaissance discovered that four small human-like beings had apparently ejected from the craft at some point before it exploded.

“These had fallen to earth at least two miles east of the crash site where the wreckage was located.


On July 3, in the early afternoon, the widely scattered wreckage was discovered by local ranch manager William Brazel and his son and daughter.

Alleged DIA document


“All of the four alien crew members were dead and badly decomposed.”

The report said, on the same day, 327 fragments of the material and bodies were recovered and taken to Wright Patterson Air Force base near Dayton, Ohio.

While they were being taken there a reporter from the radio station rang Wright Patterson to confirm if it was on its way.

General Twining said he had no such knowledge, and the cover up started, the report said.

It said: ”News reporters were given the effective story that a misguided weather balloon was responsible for the sighting.”

The report continued: “A covert analytical effort organised by General Nathan F Twining and Dr Vannevar Bush on the direct orders of President Harry S Truman resulted in a preliminary consensus (September 19 1947) that the disc-shaped craft was most likely a short range reconnaissance ship.

“This conclusion was based for the most part on the craft’s size.

“A similar analysis of the four deceased occupants was arranged by Dr Detlev Bronk.

“It was the tentative conclusion (November 30 1947) that although these aliens are generally human-like in appearance, the biological and evolutionary factors responsible for their development has apparently been quite different from those observed in home-sapiens (Earth humans).”

It said the scientists agreed they had not originated from Earth.

In terms of the UFO material, the report said it was largely beams of a diameter of half and inch to two inches thick.

The report said the metal was like a very light “porous metal alloy” made up of aluminium, silicon, zirconium and an unknown substance

Parts of the material contained unknown hieroglyphic and alphabet symbols, it said.

The beams were flexible and not affected by a blow torch.

There have already been doubters who allege the documents must be an elaborate hoax, produced to prolong the Roswell conspiracy theory.

A statement on the midnightinthedesert.com website said: “Heather Wade received documents last night from a trusted source. 

“She immediately had Stanton Friedman take a look at these documents who said, ‘I have never seen anything like this.’

“Stanton Friedman is going to continue examining these documents for authenticity, but at this time we can find no evidence of forgery.”

Paradigm Research Group (PRG) was set up to lobby the US Government to end an alleged truth embargo which covers up the existence of aliens on Earth.

The group has described the documents as important, but accepts they could be fake.

Paradigm officials released a statement saying: “Over the coming weeks PRG will work closely with leading researchers into the history of the truth embargo and ET related government documents to determine the quality of this evidence.” 

The Roswell mystery has long been dogged by hoaxes.

Most famously in the 1990s video emerged alleging to show secret autopsies carried out on the “recovered alien bodies”.

It was later found to be fake.

In 2015 a picture emerged, alleging to show an alien corpse from the crash.

It was later exposed as being a mummified human child.

Express.co.uk has contacted the DIA to comment and awaits a response.



Source link

Facebook Comments

Loading...

LEAVE A REPLY

5 × one =